Zdravím majitele Shimano Steps E8000.

Neupgradujte,neupgradujte,pokud máte úpravy třetích stran,jak odblokace rychlostního limitu tak další funkce. Shimano si řeklo ,že každého kdo takové úpravy má,tak zablokuje.Mám kamaráda kde došlo k zničení motoru po upgrade firmware na novější.4.6.1 .
19.6.2019 vydali na google play apku, zatím poslední firmware 4.7.0 u kterého píšou :"Added interchangeability between SHIMANO STEPS with Road components.".Něco ve smyslu zaměnitelnost komponent se silničními.No ale ve skutečnosti přidali funkci nastavení ECO(hurá) ,ale hlavně zabudovali kontrolu chipů a to jakože opravdu úspěšnou !!!!!Je jedno co budete na kole dělat,dokonce nemusíte ani šlapat a jet jen z kopce a vyhodí to eror W011(neměřitelná rychlost).Je fuk jaký typ odblokace použijete,děličky,speedboxy,ale i softwarové,které ukazovaly správně data. PROSTĚ JE TO ZNEFUNKČNÍ a jen dokola vypínáte baterku a zapínáte,aby jste se pohli dál.
Ve světě zavládla panika a tak je samozřejmě už řešení,ti softweroví musí počkat na upgrade "chipu",nebo rovnou downgradovat motorovou jednotku na původní 4.3.2 firmware,jako všichni ostatní s elektromechanickýmy oblbováky otáček.

Dobrá zpráva je,že to jde i BT origo apkou od Shimana,jen se musí do složky v telefonu(Android/data/com.shimano.etubeprojectmobile.droid.phone/files/FW ) přidat soubory .dat s vyšším číslem než je poslední firmware.Ke ztažení zde 4.3.2 : http://www.stepsunlocker.com/patch/fwd8000_432.zip
Tady ještě vyšší verze 4.6.1: http://www.stepsunlocker.com/patch/fwd8000_461.zip

A tady jsou soubory pro PC verzi a převodník PCE-1:
www.emax-tuning.com/_Downgrade_to_FW_4_3_2_with_eTube_3_4_1.zip
Ty nakopírujete do složky C:\ProgramData\Etube Project\FW

Takže po omylném upgradu na 4.7.0 si v menu aplikace nastavte režimy přípomoci(Bost/Trail/Eco) a dolaďte tachometr +5/-5%,u 27.5"x2.8" je to -5%(2230mm obvod kola při šlapání a 1.9Bar).Pak ji vypněte i kolo a do patřičné složky v telefonu vložte stažené soubory ...5.3.2.Pak spusťte apku a kolo,spojte se a v menu už bude blikat ,že máte novější firmware 5.3.2,následně upgradujte.Pak odpojte BT a vypněte kolo.V telefonu přidané soubory vymažte a zapněte aplikaci a kolo.Po spojení zůstane nové menu,ale bez úpravy tachometru,nicméně ECO jde měnit i nadále.Firmware bude 4.3.2 a apka znova bude upozorňovat na nový(poslední ) 4.7.0,samozřejmě to ignorujte a máte pokoj s erory a chipy.To samé se vlastně provede i na PC s komunikací přez PCE-1.Ta kalibrace tachometru zůstane nastavená z posledního stavu při nainstalovaném 4.7.0.

No a pokud Vám nestačí nastavení módů přípomoci od Shimana,tak si je ještě dolaďte zvlášť apkou jako Eplus Tutor v mobilu(zdarma-https://play.google.com/store/apps/details?id=eplusshimano.com.wineandmore.eplusshimano&hl=cs),nebo přez PCE-1 FreeMax(http://www.emax-tuning.com/freeMax.zip)

Ještě k firmware 4.6.1,kolega dostal kolo s chipem a při ozubení 34/11-46 mu začal motor sekat při 34/46 do kopce v zátěži.Takové mikrovypínací cykly,stačí přehodit na 34/42 a už to nedělá,nicméně pomůže rozeta 36z ,místo 34z.Ale proto to nepíši,jemu se těmito stavy kompletně odrovnal motor!Není to jen u něj,ale i u jiných co používají speedbox a podobné děličky signálu zadního kola.Já jsem na kolo hned nahazoval 36z ,tak jsem o tom nevěděl ,až do doby kdy se mu to stalo a já jsem jednou na jeden den musel dát náhradní převodník 34z.Okamžitě to začlo dělat i mě na kole,tak jsem to ještě zkusil nahodit na druhé kolo a tam to samé.Takže šly hned pryč a zároveň jsem DOWNGRADOVAL na 4.3.2,kde není žádný problém.Mimochodem jsem si hezky v jedné hodině vyzkoušel 4.3.2/4.6.1/4.7.0 a žádný rozdíl v přípomoci neexistuje při stejných nastaveních,takže si myslím,že nás Shimano jen tahá za nos s nutnostma přehrávání firmware.Ano kde je nový komponent a není kompatibilní se starým firmware tam to chápu,ale ani jeden mě nenapadá.
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one