4CS OFF-ROAD VIDLICE -4 komorový systém. Nové uzavřené kazety ,technologie patentovaná pod názvem WP 4CS má ještě více konzistentní tlumicí vlastnosti a zároveň umožňuje řidiči nastavit konec progrese. Nastavení jednotky je umístěno na horním konci kolečkem a jsou rozděleny do komprese (vlevo) a Rebound (vpravo). Seřízení řidič může provést přímo z místa řidiče bez použití nářadí. Nová údržba, příjemná konstrukce umožňuje rozebrat tlumicí jednotku v několika krocích bez drahých speciálních nástrojů. Nyní údržbu a individuální úpravy lze provést v kratším čase. Patentovaný 4 komorový systém z 4CS, vidlice spojuje výkon uzavřené kazety vidlice s jednoduchostí otevřené kazety vidlice a také má výhodu dalšího snížení hmotnosti celého systému. Během tohoto procesu komora kazety komunikuje s vnitřní trubicí komory přes základní nastavení a zajišťuje tak dokonalé tlumící vlastnosti po celou dráhu a pro široké spektrum stylů. Výrazně vyšší útlum stability lze dosáhnout zejména v rychlých jízdách. Oboustranné nastavení pístu umožňuje seřízení pro různé typy motocyklů, v enduru a motokrosu možných. Prostřednictvím koaxiálně umístěné nádrže komory, která je zodpovědná za předpětí oleje v objemu, byla instalace prostoru tlumicí jednotky využita optimálně, zatímco dodatečně snížila váhu. Další novinkou je snížení tlaku Groove (PRG) přiváděného na pístnici. To účinně zabraňuje přetlaku v tlumicí jednotce a automaticky vyvažuje olej z vnitřní trubice na vnější trubici komory. Tak je stálý tlumící výkon zajištěn po celou dobu, bez ohledu na kolísání teploty a momentální rychlost. Vidlice je optimalizovaná z hlediska provozu a tření, stejně jako speciálně vyvinutý WP olej, který optimalizuje tření, zadrhávání a opotřebení, 4CS vidlice nabízí dlouhodobou spolehlivost výkonu. S touto novou vidlicí WP koncepce stanovuje nové standardy v oblasti off-road a znovu plní své očekávání zákazníků týkající se výkonu a kvality .Současně zlepšuje komfort obsluhy a snadnou údržbu. Nová vidlice WP 4cs schéma
Tak něco z provozu:
Prvmí dojmy jsou,že fungují jako fabrické jednokomory,čili spíše měkké.Já jen doplním,že fabrické jednokomory(2007-2010) byly perfektní na technickou pomalou jízdu a středně rychlou,při palbě začly ztrácet(ponořovaly se a chodily nadoraz),oproti tomu dvoukomory,které se dávaly na XC modely(2011-2013) byly záběrem posunuty na ten střed s náběhy do pomala a rychla,což bylo perfektní na CC a enduro.Jsou to jen první dojmy z dvoudenního endura a určitě na nich půjde zase ladit vše jinak oproti sériji.
Tak všichni co mají KTM od modelu 2013 pozor!Olej s kterým se v popisech tak pyšní nestojí za nic.Jejich proklamovaná prodloužená výměna je nehorázná lež,takový med vytéká už po 30mth z dvoukomor(záběry jsou z husara a čtyřkomor po 40mth).Po výměně klasického oleje do vidlí se již toto neděje,což mám odskoušeno na dvoukomorách.Nejlépe hned za novoty to vylijte,nebo max 10-15mth a ven s tím ,čištění bylo nekonečné vytvořilo to snople úplně všude!!!!Vidle kompletně ztvrdnou a nefungují.
Co se týká 4CS tak dost dobré vidle,ale zase je tady jedno ale.Údajně dochází ke zničení vidlí z první řady sérije výroby a to tak ,že při REBUILDU se vevnitř něco utrhne a vidle se povolí.Je tam nějaké slabé zajištění které se protlačí.Dnes jsem to měl poprvé rozdělané a na nic jsem nepřišel.Oficiálně to KTM nevyhlásilo na svolávačku,ale ví se to a na požádání by to měli vyměnit.(jen info od servismana jednoho teamu).
Obraz0701.jpg
Obraz0704.jpg
Obraz0705.jpg
Tak k poslednímu odstavci výrobní vady.Dnes jsem se s tímto neduhem poprvé setkal na jedněch servisovaných vidlích u mě.Konečně mám jasno a tak tedy majitelé 4CS z modelů 2013(netýká se 2014).Na spodní průtlakové komoře s planžetama do které tlačí pohyblivý kužel pístu je v jeho vnitřní části tvořené hliníkovým trychtýřem uložena segerovka dost nešikovně v plytké drážce,která je navíc hned u kraje.Segerovka drží podložku s planžetama.Na obrázku č.8 se jedná o levou hliníkovou část,kde ta segerovka je uvnitř v nejširší části.Co ji vytrhne mi není jasné není to pohyblivá věc a k vytrhnutí dojde při roztahování vidle,zřejmě vyjíždějícím kuželem pístu z dorazového stavu.Ten kužel tam samozřejmě klouže po plastovém vymezení,které je v tom nátrubku.Vidle na kterých se to stalo mají 20mth,takže to není stářím,můj kluk má najeto přez 100mth a zatím se mu toto nestalo.Těžko říct jestli to neovlivňuje rychlejší REBuild než je v manuálu doporučován,opravdu nevím.Každopádně se znatelně změní chování vidle, protože po jejím otevření píst neměl protitlak,který tam musí správným servisem vzniknout.Celé pružení muselo znatelně změknout a být neseříditelné klikáním.Přitom dva kliky jdou velmi dobře rozpoznat v chování po změně.Ta segerovka když vypadne tak se navíc dostává do kolize s dílem pod ním(ocel) a otřep který tam vznikl se konkrétně zaryl do plastového vodítka,kde doráží kužel pístu.
IMG_20140108_171543.jpg
IMG_20140108_172929.jpg
IMG_20140108_171738.jpg
2014 jsou 4cs vidle přepracované a spodní segerovka nevypadne,protože tam už není,změnilo se s tím chování vidle je malinko tuhší a navíc tam jsou i nové tuhší pružiny z 4Nm na 4.2Nm třeba na 150XC než byly loni.Olej tuhne stejně jako na 2013.
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one