Tak a je to doma,dnes jsem přivezl klukovi převlečenou KTM na novou sezónu 2013.První dojmy jsou,je modrá a plasty samozřejmě specifické jen pro Husaberg,čiže záměna s KTM není možná při potřebě.Proč Husaberg?Je to jednoduché,když si projdete parametry KTM sixdays 125 EXC 2013 tak má husar dvě obrovské výhody navíc a to 11l nádrž a výrazně nižší cenu,vše ostatní je nejnovější KTM,včetně čtyřkomor :-) ,takže proto.Ve výbavě jsou ještě kryty páček,kryt šroubů řidítek,kryt pod motor plastový,polep vidlic,homologace a ekonesmyslný koleno nahou-no+homologační kit.Co je na husarovi jinak oproti KTM:zadní osa není zvětšená(jen dobře),airbox je plastový a integrovaný ze tří plastových dílů jako podsedlák až k hlavnímu rámu.Uvnitř je i místo pro bateriji napevno vylisované,protože to slouží zároveň jako výztuha,airfiltr je totožný,ale jeho zapínání je jiné a rukáv ke karbci je také změněn a to konečně s místem na případné usazení nečistot směrem do karbce(jako kdysi),konečně to nějakému soudruhovi došlo.Dekl airboxu je kompletní levá bočnice,včetně čísla,upevnění je vyřešeno dobře ,jen tam zase zezhora půjde bordel dovnitř,protože to tentokrát není nahoře pod sedlem ,ale pod rukojetí za kterou se zvedá zadek motorky(no uvidíme).Ráfky jsou D.I.D,tady se uvidí.Přední blatník je široký na špičce a chytá se po staru čtyřmi šrouby ze spodu,ale je tam navíc zpevnění od světla ,které to zase komplikuje,samozřejmě i z druhé strany je zase světlo takhle chyceno k blatníku,spodek světla se zaráží do té vzpěry.Prostě zase nějaká chytrá hlava tohle zpevnila a neuvědomila si,že po nánosu bahna pod blatníkem se to bude hýbat i se světlem na gumách a jak se blatníček po nárazu zlomí,což je vždy tam kde jsou brýle tak to bude nadále na tom zpevnění bambelat a rvát světlo.Uchycení sedla opět volovina,uvnitř zadních rukojetí je sedlo přišroubováno dvěma šrouby z boku, na které po vyšroubování těžko na zašpiněné motorce dosáhnete,spíš Vám spadnou na zem(zlatý jeden šroub skrz blatník).Je tady ještě jeden nešikovný přechod na rámu ,právě s airboxem,díky tomu že je z plastu tak vyčnívá v místě kde se nejvíc šoupe s botama(snad je někde už vymyšlená ochrana) a možná je myšleno zrovna toto jako ochrana.Co ke zbytku,celkem nic, vše poslední hi-tech KTM:vidle čtyřkomory,motor s maximálním posledním dopingem a dvěma mapama,rám 2013(i ta barva už vypadá lepší na něm)PDS poslední generace a to samé i kivka,vše ostatní funguje už více let a není potřeba to měnit.Váha motorky s plnou nádrží 11l a věcma jak je na fotkách+moussy je 108,6kg.
Obraz0675.jpg
Obraz0673.jpg
Obraz0657.jpg
Obraz0658.jpg
Obraz0662.jpg
Obraz0663.jpg
Obraz0666.jpg
Obraz0668.jpg
Obraz0661.jpg
Obraz0678.jpg
Obraz0676.jpg
Obraz0677.jpg
Obraz0679.jpg
Obraz0660.jpg
Motorka je zajetá a hned si neodpustím poznámku na přepákování KTM,zlaté PDS na tomhle husárkovi a modelech EXC.Čtyřkomory jsem měl možnost už jezdit a znovu jen potvrzuji,že je jejich průběh na CC a enduro perfektní,až to trochu poleví tak to řádně odskoušíme i na motokrose.Maximálně se ale doleje olej a bude to dobrý.Posed je vyšší a tvrdý,ale stavba je velice úzká a perfektně se motorka vede nohama.
Tak místa kolem stupaček se neošoupávají od bot,protože je napojení plastového podsedláku od rámu oddaluje.Lakování rámu je skutečně kvalitnější než na KTM 2013,nikde se to nešoupe a nerezaví.Čtyřkomory jsou pro 70kg kluka perfektní,průběh i limity jsou na 1*.Špice se nepovolují a i ráfky nevykazují žádné deformace.Zatím velká spokojenost včetně vstupní ceny.
Tak kluk má už taky první dva víkendy závodů za sebou 20mth a velká spokojenost s technikou i umístěním.Podsedlák z plastu ještě nedostal řádnou ránu tak se neví co vydrží ,ale jinak jsme nepřišli na žádnou bolest tohoto modelu.Snad jen křehké bužírky,chránící svazky drátů,které praskají příčně v ohybech,el.páska to jistí no.Dost těžko se otevírá víko airfiltru a dovnitř se práší o malinko více než na nové KTM,člověk se bojí jestli to neurve.Malinko se dotahovaly zadní špice,nic velkého jako u KTM 2013 a D.I.D ráfky drží.Fakt dost dobrý model.
Tak přeci se jedna bolest našla a to netěsné víko airfiltru.Ze zhora se přez něj derou sračky přímo na filtr hlavně po wapkování značně,budu to řešit nalepovacím těsněním z gumy,které bude v hraně víka.
Po 40mth totálně zatuhlé vidle,vysvětlení najdete v oddíle věnovanému čtyřkomorám.Origo olej je podvod!!!!
50mth uběhlo a na výměnu přišel píst,ve válci opět čisto,píst byl 1stovku pod původním rozměrem jen v podélném směru,jinak vroubkování ještě bylo.Tentokrát jsem A na začátku nechal,protože se jedná o malý průměr a dlouhé tělo pístu,které tam nemá moc pohybu na výtluky,ale nasazen byl nový C Vertex.Klika a ojnice pevné a vše dobře mastné na dotyk.Taky poprvé odešly ložiska zadního kola,čili klasika jako na všech modelech KTM 50mth a výměna,letos se zatím jelo všechno na mokru.Jinak je vše OK.
Tak chlapi bacha!!!! Na fotce č 23. je detail,který se ukázal jako problém a výrobní vada.Při chodu kivky se naklání PDS ke stěně airboxu tak nešťastně ,že zde dochází k prodírání stěny tlakové nádobky PDS ve které je 10BAR!!!Samozřejmě to stačí jen upravit na plastu,ale kdo neví jen tak si toho nevšimne a hrozí roztržení!!!
Obraz0768.jpg
Obraz0770.jpg
Tak dnes 56mth a když už byl ten tlumič venku tak rovnou repas.Byl jsem zvědavý jak vypadá olej po těch peripetyjích u předků.Překvápko se ale nekonalo,uvnitř byl namodralý olej mírně už zašpiněný,ale bez degradace,syn si stěžoval na odskoky při brždění a následné kopance tak se udělal servis.Uvnitř je klasický exc systém(nestih jsem fotit),čili dva písty a dorazová tyč do pístnice připevněná ve vrchu těla PDS.Rovnou jsem to předělal na nádobce na pohodlný ventilek.A naplnil čerstvou náplní a dusíkem,tlak jsem nechal na sériových 10BAR.To prodření si naštěstí nežádá svar,není to zase tak hluboké.Po odzkoušení na trati je vidět znatelné uklidnění,což má na svědomí čerstvý olej.Hold stále platí 50mth a dost.
60mth,repas čtyřkomor ,olej zašpiněný ale stále kapalný :-) servis se dělá dobře a opotřebení uvnitř není nikde vidět,ani na pouzdrech kde je teflonová vrstva stále celá.Jako vidle a novinka roku dobrý.Potah sedla taky vyměněn.
80mth,repas čtyřkomor a vyměněn píst Vertex replika ,na straně přívěry byl na přívěře nápek z vody tak se udělaly stopy na pístu,jinak byl ještě ve stovce v normě.Ty nápeky byly samozřejmě i na vrchní ploše pístu.Zřejmě jsem natankoval dost šeredný benzín(70l) na jedné benzínce u které jsem se ocit nuceně,zlatá 98/100 u té to nikdy ještě neudělalo tam kam jinak chodím.Dále vyměněna vata v koncovce,origo tam byla ,ale pěkně zapečená na straně od děrované trubky.Výsledek neskutečný i přez to ,že jsme na měření měli ještě normu 110DCB.
Na motorce není žádný zásadní problém,krom již popsaných peripetijích s potahem,chráničkou kabelů na krku řízení , prodírání tlakové nádobky zadního PDS podsedlákem, absurdním oleji v čtyřkomorách a dotěsnění krytu airboxu.Po poladění vše šlape dokonale.
90mth a odešly plechy mezi lamelama ve spojce,bohužel tam dávají čtyři kusy z hliníku místo jednoho jako tomu bylo před dvěma lety.Ty hliníkové plechy neskutečně špiní olej a rychle se vybrušují a najednou začne spojka klouzat.Zbylé plechy jsou ocelové tak jsem k nim dokoupil i ty čtyři z oceli,ty hliníkové jsou tam kvůli rázům do převodovky(ale hlavně na servis).Vyměněn zadní kotouč ,tentokrát plnější.Docela se prodírá drát od snímače tachometru,omotáno el.plastovou spirálou,odírá ho otvor v masce je teda dost malý.Motor dostal svíčku NGK BR9ECMViX což je dokonalejší série s iridiovým ohništěm zvláštního tvaru,motor se chová živěji.
95mth, bohužel vytekl jeden tlumič při závodech a tak po dlouhé době a několika motorkách jen potvrzuji,že neoprén tyto věci eliminuje,ale jen do doby jeho protržení.Pak má nečistota cestu volnou.Tak se udělal další repas vidlí a zároveň centrálu PDS.Na centrál už používám VAKUOVOU PLNIČKU a práce je s ní parádní.
Plácačky už praskly obě,takže 2014 pěknej šunt materiál,naneštěstí i ostatní plasty jsou křehké Polisport se nepoved,snad se najdou náhražky z Ufa pevnější.
115mth,repas vidlí,ložiska v zadním kole a povoluje se matka kivky.Už jsem ji 2x dotahoval,snad už dá pokoj.
120mth tak povolování matky vysvětleno,na levé straně kivky odešlo jehlové ložisko,tak výměna celé sady origo(1200Kč).V tom ložisku popraskaly jehly,netěsnilo tam gufero a po zreznutí to odešlo velmi rychle.Na pravé straně bylo v pořádku,ale vyměnila se samozřejmě sada.
Ozvala se ojnice tak kompletní rozborka motoru a nová ojnice,ložiska kliky s gufery,nový píst a sada sekundárního kolečka řetězu.Ložiska byla OK ,ale při jedné práci se to radši už vyměnilo ,ať je sezóna v klidu.
130mth,Olej ven,motor má tlaky jako nový po GO.Na centrálu zarezl šroub REB a při nastavování se zalomil,tak se centrál vytáhl ven rozebral a vytahovákem vyndal zbytek šroubu.Následná výměna za nový a repas tlumiče.Přední vidle fungují bezvadně společně s čerstvým centrálem je podvozek parádní.
135mth,repas vidlí ,nové neoprény.Stále zajišťovací segerovka nikdy nevypadla,tak by mě zajímalo co to u jiných způsobovalo.
145mth.Olej ven,ložiska obou kol a nožní brzdy vyměněna.Přechod na Tubliss i u syna,motorka zrychlí díky úbytku hmoty v kolech a konečně ubyde spousta vercajgu na moussy jako bonus :-).
Tak kluk byl dnes samý úsměv po prvních kolech na trati,tubliss hodně pomoh v jízdě.Celkově mohu již dnes velmi kladně zhodnotit sezónu s husárkem a potvrdila se dobrá volba výběru na začátku.
155mth.Nový píst,nové gumky v nožní brzdě s kapalinou,výměna PDS kloubku,repas vidlí.tentokrát byl píst dost ošoupaný,jela se spousta bláta a jelikoš se na inzerát nikdo neozval tak na zimu příjde přestavba na 150cm a zase kompletní repas všeho co se hýbe,motorka se perfektně vede a žádné neduhy nemá.Prostě poroste společně se synem,víme co máme tak se pojede dál. :-)
162mth.Tak nakonec si ho odvezli,ať slouží jako nám.
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one