pp.jpg
p.jpg
IMG_20131029_085333.jpg
IMG_20131029_085322.jpg
IMG_20131029_085258.jpg
IMG_20131029_085309.jpg
IMG_20131029_085429.jpg
IMG_20131029_085338.jpg
Tak jsem se nepoučil a znovu jsem koupil dvoutakta plný sýly a to berga TE 300/2014.Na začátek co je na něm.Po roce užívání menšího kalibru TE 125/13,jsem došel k závěru,že na CC a enduro se hodí už jen berg a protože ho k roku 2014 míní přestat vyrábět,tak jsem musel honem do krámu a vzít co je.Samozřejmě to má papíry,čtyřkomory a velkou nádrž ,což jsou dobré předpoklady na klasické enduro po evropě.Paradoxně má na sobě 25let výroby na pár nálepkách,co ho nahradí je dnes už všem jasné KTMHUSABERGOHUSQVARNA s pitomým přepáčkem-hehe(děkuji-nechci).
No nic tak zpět k bergovi,nová je zase DDS spojka(opět hlučná už za novoty jak na předešlé KTM),nová hlava válce,řekl bych že i mapa(bože zas to jede více),přívěra,nové jsou kolečka převodovky a to jednička a dvojka samozřejme k horšímu ,na jedničce je 14:32(bylo 15:31) na dvojce 16:26(bylo 16:25) zbytek je stejný,jestli to zase po zmenšení začne praskat na zubech, tak je o radost vystaráno!Zvětšena vatáž na startéru.Byl pozměněn prostor na podsedláku vedle tlakové nádobky tlumiče(to co se dřelo),CNC brýle jsou mnohem větší v úchytech,přední vidle byly uvnitř změnené, průběhy oleje (působí tvrději teď),polepy,víčko nádrže a DISPLAY je fungl nový-hezký,jinak vše oproti 2013 stejné.

No ale co mě fakt sere, tak jsem zatím nepřišel na to jak vytáhnout baterku,protože ji motorka potřebuje(startér s kabeláží už je venku).Klakson bez ní netroubí a pohasíná komplet osvícení při mačkání klaksonu+nestabilní displej.Dělalo to už na 13 KTM exc a bohužel to je i na bergu,ještě 12 s tím problém neměly.Dále tady je stejný potah tak čekám ,kdy zase popraská na hranách,stejná je bužírka na elektrice co taky praskala a přez víko airboxu teče ze zhora jako na 13(těsnění to jistí).V příbalu je plastový kryt pod motor,ale nemá uši na boční strany,takže k ničemu.Oska zadního kola pořád stejná naštěstí.
První svezení(noha ještě neslouží) bylo peklo,bože to zas jede,na přívěře tvrdá pružina ke všemu zašroubovaná,hlavní tryska 168 a po zatáhnutí na čtverku to jde na zadní, až mě oči lezly z důlku,mám opravdu za to ,že tam je zase jiná mapa,ale možná to dělá ta nová hlava a přívěra, ikdyž jsem nikde neviděl jiný kompresní poměr?! No možná bude řešení dát sekundární kolečko řetězu 14 místo 13.Při jízdě šly znát tuhší vidle, tak se uvidí jestli tam zase dali soudruzi ten superpropagandosoil co tuhne jak sádlo po pár hodinách!!!!
No zatím vše a dál budu psát jak to jen půjde s mým kolenem,zatím nic moc,bolí jak sviňa.
IMG_20131029_085447.jpg
IMG_20131029_085344.jpg
IMG_20131029_085251.jpg
IMG_20131029_085528.jpg
Tak motorka je podvozkově úžasná,ale s motorem se po půlroční pauze neumím sžít.Všude mě to tlačí dopředu a ze sedla sesedám opravdu zbitý jako kůň.

Dnes první výměna oleje v převodovce po 10mth,dobrá vychytávka je možnost nastavení servisního intervalu na displeji.Po uplynutí se objeví blikající klíč.Objednána lehká baterka(410g),která je okamžitě nabitá na motorce,stačí 15min jízdy a má plnou kapacitu a sama se nevybíjí,silově přitom dodá více energije než klasické olovo.Jelikoš opravdu na čtrnáctkách změnili první mapu v CDI tak jsem ji zkusil rozepnout na druhou a světe div se najednou vše jde samo,je to přesně to co mě sedí a sedělo i na 250 v ostré mapě.Jen má motor více spodku sil na rozdávání,ale průběhově je to konečně ono.
IMG_20131029_085406.jpg
IMG_20131029_085540.jpg
IMG_20131029_085548.jpg
IMG_20131029_085534.jpg
Drobné nedostatky jsou v oku vedení přední brzdy s drátem snímače rychlosti na masce,je příliš malé a bude odírat ochrany.Další průser jsou plácačky,ty čtrnáctkové jsou zase jiné a materiál je jako porcelán,já je nejezdím ,ale po té co je nasadil kluk na svou dvácu, tak jsou obě namaděru po nevinných položeních,prostě křehké.Víčko nádrže má sice pohodlný čudlík,ale vývod na odvzdušnění jde z něj šikmo a když dáte víčko podélně s motorkou tak to jde do koulí.To snad je model jen pro ženské ne-hehe!
15 mth a olej z vidlí opět nezklamal,zase se proměnil v pomalu tekoucí med.Takže majitelé nových motorek od KTM pozor, ten olej je samozřejmě od roku 2012 ve všech tlumičích od novoty.Po výměně za jiný je to zase super podvozek.V PDS je olej OK.Ta jednička je skutečně znatelně do pomala a je na této motorce snad úplně nahovno(asi jen na trial sekce).Na novém typu počítače je super stále viditelný čas,při jakékoli zaplé funkci a dobře se ovládá v rukavicích.
Celkově bych tento model označil za dotažený k plné dokonalosti,svým způsobem i ta první ostrá mapa a možnost nastavit přívěru směrem k ještě ostřejším průběhům je jen dobrá a vede k zlepšování výkonu jezdce samotného.Zde není limitem moto ,ale jezdec-hehe.
Je jen škoda že se od něj letos v KTM upouští a nahrazuje jej pseudo-HUSQVARNA s přepáčkem.
Jediná vada 14-kového husara je malé oko vedení bovdenu přední brzdy s tachošem a nutnost utěsnit kryt airboxu od horní hrany dosedu a výměna oleje ve vidlích už po 10mth od novoty.
23 mth uteklo jako nic a fyzička stále pokulhává nad možnostmi motorky :-).Olej do čtyřkomor se ukázal v 5W už hodně hustý,originál je 4w a je to znát na tuhosti v reakcích tak brzy půjde ven.Stačí sice naklikat a je to OK ,ale dostávám se na tvrdých tratích už ke konci kliků a ještě by to chtělo povolit.Je úžasné jak jdou poznat dva kliky na chování vidle,tohle u jednokomor a dvoukomor od WP nehrozilo ani u factory řady.Na moto jsem ještě upravil el.páskama připevnění toho bambelajícího blatníku(zpevnění černé) k vidlím a už to netřepe světlem i blatník se zklidnil.Spojkový koš rachotí stále stejně jako na předchozích KTM a odpor spojky je menší rozhodně na 125 s magurou a pěti pružinama.Samozřejmě jde lehce oproti lankovým varijacím,ale ten rachot od spojky mě stále nervuje.Takže velká spokojenost,vše funguje jak má za míň než sixka stejné firmy :-) .
Tak 30mth je za mnou ,olej v převodovce po třetí vyměněn a po hloupé mrazivé zimě jsem si užil konečně dva týdny tepla,bohužel dnes zase napadl sníh.Nicméně mohu zde říci,že plasty od polisportu jsou zde křehké všecky a to znatelně.Náhražkové jsem ještě nikde nenatrefil,tak jsem objednával zase origa a tak se teď netěším na prasknutí s polepy za nemálo peněz.Na motorce byl vyměněn kryt pod motor z 5mm AL,který chrání i z boku.Oko vedení přední brzdy a tachoše už je pomalu provozem prodřené skrz a budu ho nahrazovat japonským stylem,ala Honda nerez oko.Převod jedu 13:50 což je v terénu dostačující a netřeba ho měnit.Trochu hůře brzdí zadní brzda,tak nevím jestli to dělají destičky,nebo změnili materiál kotouče,předek je jako vždy.Na motorce vše funguje jak má a už jedu ostrou mapu,no tréning je zatím nedostačující.Po půl roce nemoci není divu,je to dřina.
37mth uběhlo a přišla řada na výměnu olejů ve vidlích,5W nahrazeno 3W a naklikání je nyní podle manuálu na sport skoro,čiže čtyřkomory jsou dost háklivé na hustotu.Je to hodně znát při jízdě.Zadní brzda už brzdí jako vždy ,tak to bylo origo deskama.Oko vedení bovdenu se už přebrousilo provozem tak je nahrazeno nerezovým okem.JInak vše funguje jak má a makám na fyzičce.
40mth výměna oleje v převodovce,vychytávkou je nastavení servisního klíče na určitou hodnotu dosažení mth.,je to ale zároveň otravné,protože to mohlo být nastavitelné o určitý interval.Tak se to pokaždé nastavuje ručně dál a dál,jinak svítí ten klíč,samozřejmě jde tato funkce úplně vypnout.
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one