Je tady opět nová sezóna 2014 a já se rozhod jít do malé ráže.Není vůbec jednoduché koupit od oranžových dvoutakta a tak prvotně plánovaná dvoustovka nakonec je pasé a alternativa modré TM EN 144 ztroskotala na ceně a dalšími těžkostmi provozu.Vždy jsem chtěl zkusit nadopovanou dvácu ve formě crosscountry stroje z řady XC,ale nikdy nebyla odvaha.Letos jsem si ale řek,že těch úrazů už bylo dost a jít jim naproti silnou motorkou nebude správný počin :-) .Krásný berg jsem tedy pustil jinému jezdci a koupil KTM 150 XC 2014.

Co je zde jinak?No samozřejmě prokleté přepáčko,které stále překáží na kmenech a velkých kamenech.Ale je tu i nová převodovka,kde jsou zase jiné poměry zubů kol oproti 2013,trochu nepochopitelně s posunem výkonu nahoru zkrácená šestka o jeden zub.Spojka naštěstí klasická s pružinama,takže tichoučká a s magurou luxusně měkoučká.Nepochopitelně zkrácená hadice přední brzdy,která jde pomalu 45° přez číselník,nebo světelnou masku.Nový válec,nový píst,nové natryskování karbce a nové klapky(V-force již není).Vidle jsou čtyřkomory a pro letošní rok dostaly tvrdší pružiny a samozřejmě mají vyřešené problémy se segerovkou dole.Je zde strašně vysoké sedlo a to o tři cm oproti 200EXC/125EXC a docela tvrdé,to půjde snížit.V zadním kole samozřejmě 25mm osa,takže po vytažení kola okamžitě vypadnou rozpěrky :-( a matka jde povolovat a utahovat leda normálním klíčem a né dodávaným.Otázka zní jak jej dostat do ledviny ,že!(dementi)?Brýle jsou z SX takže parádně pevné,vše ostatní klasika.Plasty naštěstí nemají nic společného s Bergem a Husou takže snad konečně vydrží normální používání.Nádrž 10.l průhledná.

První pocity jsou smíšené,jet to jede pěkně,jen v extrémních kopcích se člověk musí občas zachránit jedničkou,musím zhodit po třičtvrtěroční pauze prostě.Přední vidle jsou díky novým pružinám opravdu tvrdší a nesedí mi zrovna,snad s deseti kily navrch by to šlo.Přepáčko je jako bylo prostě normální,nic extra se oproti PDS nemění.Každopádně rozdíl deseti kil je znát kurevsky a chtíč si hrát ,je na tom velký :-).To sedlo v trialu vadí a musím ho snížit.Spotřeba jako na dváce dvě hoďky snad vydrží v rozumném CC.Bohužel jsem od koupě nemocen tak spíš řeším úpravy elektřiny a spotřebičů , přepáčko s vidlema a sedlo.Později budu dopisovat dále tak mnoho zdraví do té nové sezóny všem!
IMG_20140407_230806.jpg
150_XC_90Grad.jpg
2013_KTM_150_XC_front.jpg
1330871-764601-1487651.png
5mth,moto zajeté a mám za sebou první závody na moc pěkné trati ,kde bylo úplně vše,včetně závěrečného deště.Sedlo jsem na pěně snížil a je to opravdu pomoc i při mé výšce 180cm jsem byl chvílemi se sériovým sedlem bez kontaktu se zemí.Pomalu si zvykám na způsob řazení a krmení motoru a čím dál víc mě motorka vykouzluje úsměv na tváři.Podvozkově je celá mírně tvrdší oproti synovému Bergu 125TE/2013.Letos tam prostě dali pružiny o řád výše,čiže ty co byly až po sérii na 2013(85-95kg). Ty přední určitě budu měnit za měkčí(4.0 N/mm),na mx jsou super ,ale tohle bohužel nejezdím a na cc přeci jen převládá příroda.Motor jede od středních až po špici jako utržený z řetězu,ale běda jak jezdec povolí v nějakém výjezdu,to se pak horko těžko zbírá.Zatáčet s touhle motorkou je radost a je to už jen o gumách a jejich naplnění.Zkouším v předním kole Tubliss a funguje skvěle,ale samozřejmě první závod a v posledním kole defekt.Pokud tohle bude následovat ,je to k ničemu i přez sebelepší jízdní vlastnosti,v zadu mám už poslední nevyzkoušené značky moussů(Dunlop/Pireli) a po 20mth co je s klukem jedem samozřejmě začínají hřibovatět.Pomalu se tedy dostáváme do slepé uličky s huštěním plášťů čímkoli(míčky/tireballs/mousse/tubliss/duše hrubé),prostě vše je na hovno.Ale zpátky k motorce,po nahození elektřiny konečně pěkně svítí přední lampa na 2014,už je konec s bludičkama předešlých let.A příprava elektřiny na XC už není, jako tomu bývalo v předešlých letech,asi se šetří už na všem,ale ty kila tím rozhodně nemizí. 94.1Kg prázdná,ještě ji zvážím nastrojenou s plnou nádrží.
Tak váha nastrojené a naplněné 150 Xc je 111Kg (kryt pod motor Al 5mm,Tubliss 18",Tubliss 21",bástry Al,baterka LioN,světla,podblatník,přepínač světel KTM,klakson,spínač tlakový brzda,kabeláž,10l benzínu,neoprény)
15mth. První výměna oleje,olej začerněný od AL plechů jako vždy,při první příležitosti půjdou ven vyměnit za ocelové.Vyměněné pružiny v 4CS z 4.2N na 4.0N(K-Tech).Motorka prošla křestem na Drapák Rodeu v Petříkovicích a musím říct,že vlastnost čtyřipade vyjet jakýkoli kořenový krpál rozhodně nemá,ale to byla jediná chvilka,která s motorkou byla(jeden CP) jinak se to škrábalo úplně všude právě s hravou lehkostí,hlavně přehazování motorky bylo jako nic díky váze.Všechny sjezdy jako na kole,prostě paráda.V potocích po balvanech nahoru dolů paráda ani startér nechyběl,jen na schodech dolů občas uvíznutí na koleně,protože jsem netušil jak hluboká je laguna pod schodem ,tak jsem to neodskakoval.Opravdová hadimršťka a radost.
30mth.Další výměna oleje,maznice na přepáčku fungují bezvadně a je pěkně vidět vytlačený černý hnus při mazání.Olej ve vidlích šel taky pryč a byl zaměněn za jiný,origo už zase začal tuhnout.Celkem hodně se mi už podařilo zmuchlat koleno,po neuvěřitelném vymetení na kořenech stromů,ale šlo vyfouknout a porovnat do původního tvaru.Nicméně jsem hledal náhradní v katalogu a světe div se je totožné s kolenem z 125 exc 2013/2014,měl jsem za to že bude tvarově jiné ale není,i číslo sedí.Parádní jsou starty,je to jako na tříkile,ale s jedničkou místo dvojky, chytá okamžitě po mávnutí.Celkově jsem se už pomalu přeorijentoval na průběh,který vyžaduje dávkování plynem v jiných otáčkách jen ta fyzička stále nedošla :-) .Spotřeba stejná s dvackou či tříkilem,na dvěpade to bylo lepší.
45mth.Olej ven z motoru,znova jsem udělal vidle protože bez neoprénů ty růžové prachovky a gufera prostě propouští násobně více nečistoty než prvotní černé, či SKF zelené.Jsou prostě měkké a nepomůže ani dotažení pružinek na prachovkách,ani čištění trubek před jízdou punčochou.Jezdit bez neoprénů mě donutil můj obchodník,který je prostě neměl nějakou dobu :-( . U kluka pomohla výměna za černé náhražkové prachovky a gufera,samozřejmě tou tuhostí se mírně zvětší tření,ale v jízdě nic nepoznáte,daleko horší je vytečení tlumičového oleje s originálama. Píst má stále vroubkování při pohledu přez přívěru a dobré tlaky,žádné oleštění ještě nenastalo a tak se měnit zatím nebude.V přívěře čisto a motorka přede jako kotě.
60mth.No letí to teď v sezóně pěkně teda, tak olej ven zase.Ale co je zajímavé tak to je výdrž věcí ,které odcházely pravidelně daleko dříve.Jako řetězová sada,ložiska zadního kola,přepáčko,píst,gumy,desky to vše je stále dobré a pořád kolem toho po jízdách chodím a nevěřím.Většinou byly limity mnohem dříve 30-40mth ale teď to drží a jezdím už konečně jako na bývalých motorkách,protože moje koleno se celkem otrkalo a soupeře již začínám pojíždět ve většině :-) .Jako řetězovka s originál řetězem přežila sotva 30mth a teď 60 a je OK,gumy nemají tak otrhané hrany a špunty jak to bývalo na tříkile a dvěpade,ložiska zadního kola měli první vůli v 35-40 a teď stále bez vůle,píst má stále jasné vroubkování bez oleštění a tlaky,přepáčko zachraňujou jasně maznice a pravidelné protlačování čerstvou čistou vazelínou a i ty desky zadní nemají s tou muší váhou moc práce tak drží dlouho.Zhrnuto dváca jede,dváca šetří náklady a fyzičku jezdce při solidních výkonech.Třešničkou na dortu jsou starty,zatím tam jsem pořád a zvídaví soupeři co chodí po skončení závodů nevěřícně blahopřejí :-) ,tohle je opravdu velká zábava.
Ale abych jen nechválil tak musím taky říct,že díky té malé váze je motorka na kamenech v pomalejší jízdě nervózní a v těch technických prudkých výjezdech ty koně prostě chybí po rozhození ,ale to je opravdu po několika závodech a trénincích vše.
65mth.Píst šel ven a dovnitř Vertex replika v B,starý měl stovečku dole a jelikoš šetřím zase na benzínu tak nápeky z našeho slavného naturalu N95.Jinak celkem čisto a bez vůlí na ojce a klice.Nové klapky sání jsou hlubší než bývaly V-force.Hned jsem to šel zajet a je znát větší kompres, na stejné trati tam nesmyslně cpu vyšší kvalt v určitých úsecích,který samozřejmě nakonec nestačí a zachraňuji spojkou.
Rovnou jsem repasoval i centrál,olej už byl znehodnocený špínou a přetlaky a těch mth. bylo opravdu moc,ideál je ku 40mth. měnit.Předky po výměně gufer a stíráků s neoprénama už daly pokoj s vytíkáním a náplň se nešpiní jako naholo.Taky nedochází k přetlakování vidlí,což je velmi zajímavé na to že už má olej 20mth a budu ho co nevidět měnit.
IMG_20140703_125530.jpg
IMG_20140703_125747.jpg
75mth. Vidle opět výměna oleje a neoprénů,olej už byl mléčně přepálený,nové pružiny od K-Techu už pár závodů zažily a tak bylo potřeba doplnit mezikroužky pro správnou délku 470mm.Olej v převodovce taky nový.Žádné potíže s motorkou se nevyskytují,nejbližší výměna bude řetězová sada,jelikož tahle byla origo(krom rozety) a drží tak dlouho tak s kvalitnějším řetězem si to ani nedovedu představit kdy dojde.Tak jedeme dál :-) .
82mth. Řetězová sada,kontrola lamel a plechů s košem spojky,čtyři AL plechy byly ještě velmi dobré bez vybrání od lamel,jen šmouhy od záběru.Jeden plech jsem měl z bývalé sady tak jsem jednu zaměnil,zbytek až se to ojede od lamel.Koš je taky čistý což se divím,protože spojkuji opravdu moooooc. :-)
105mth.Tak s koncem sezóny motohodiny rostou geometrickou řadou a s uzavíráním seriálů se roztrhl pytel.Hned na to nás čeká klasický guláškový mix až do prvních vloček zimy.Píst jde zase nový Vertex B,ojka pevná,klika taky.Nasadil jsem tenčí těsnění pod válec tak uvidíme jak se změní projev motoru.Tentokrát výměna kompletního podvozku ,vidle - centrál naráz a měnily se nedávno ložiska nožní brzdy a zadního kola.Origo potah se už na hraně potrhal na více místech tak tam šel nový a na přepáčku se udělala na spodním ložisku malá vůle.Po tolika mth. je to paráda jak maznice prodlouží výdrž a zajistí 100% funkčnost.Samozřejmě nové náplně a hurá zajíždět.
Tak mám zajeto a je to hodně znát i s tím tenčím těsněním,opravdu to narostlo jak na výkonu tak na síle.
110mth.Motor jede jak pila s dřevorubcem v lese,nedalo mě a vytáh jsem přepáčko ven,že jej komplet vyměním a došlo jen na spodní sadu ,zbytek je jak nový.Ani spodní ložisko nebylo KO jen se vyjezdil materiál vsunutý v něm.Ale vyměnil jsem to samozřejmě i s ložiskem,miskama a guferama.Tak opět drážka pro maznici a už je zase jak beton.vydrželo to oparvdu dlouho od novoty.To vydření způsobujou rány do přepáčka od spoda,je vidět deformace na okrajích.Motorka mě sedla jen to chtělo změnit politiku gasování-hehe.
120mth.Ložiska zadního kola,zvedl jsem řidítka o 15mm a změnil hlavní trysku na 172,zlepšilo to průběh ve vysokých otáčkách.
125mth.Repas vidle,olej motor,sekundární kolečko a nový kotouč zadní brzdy s deskama.Zvýšení řidítek je příjemné ve stoje je to teď pohodlnější,jízda.
130mth.Repas centrál,změnilo se chování a po vyndání šlo slyšet mírné zavzdušnění,je to divné a nepřišel jsem uvnitř na nic,co by to vysvětlilo.Ani únik nebyl prostě divné,stalo se to během jedné jízdy a poklesl tlak v baňce.

140mth.Centrál drží a šlape jak hodinky.Tak nám začla opět další sezóna a po dlouhé odluce bych situaci popsal jednoduše :"Tři minuty a konec." Pomalu jako sex-hehe,jen na rozdíl od něj mi při tom něco kurevsky tvrdne.No za měsíc jsou tu první závody v Borském Mikuláši tak do roboty!
Olej v převodovce ven a píst taky s těsněním,opět Vertex Replica B,výtluky žádné,ovalita taky žádná.Řidítka šly zpět s výškou a vyměnil jsem sedlo za vyšší,v zatáčkách to nebylo ono s těmi řidítky.Ložiska kliky pevná,ale ojku už budu brzy dělat,tak se vymění preventivně i ta.Oficiálně má moto do 80mth jetých v zátěži, tak ať nepříjde překvapení v nové sezóně a obrovská škoda na motoru hned ze začátku.Na pístu byly mírné nápeky tentokrát,asi zase várka benzínu co zapracovala na karbonu,kanály a svíčka perfektní.
150mth.Vidle repas,tak nám opět nasněžilo-no doprd....!Ale je to dřina,proč nehraju šachy?!
152mth.Ložiska zadní kolo.Komplet řetězovka,teď to v písku jde pěkně do háje.
155mth.Tak rozborka motoru ojka nová,píst,gufera,sada za sekundárem,ložiska kliky bez vůlí což se divím,to pravé kuličkové vždy už bylo,ale teď ne.I tak šly ven,když už to je rozpůlené.Složit zajet a hurá na první víkendové zápolení :-) Oficiálně má motor pod zátěží 90mth.
IMG_20150324_144704.jpg
IMG_20150324_144701.jpg
IMG_20150324_144653.jpg
158mth.Tak prodáno ať slouží jako mě.
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one