Takže jak vybabrat s výdrží přepáčka u KTM. Přepáčko je složeno z dvou kivných elementů, kdy jde jeden z kivky a druhý z rámu.Mezi něma je upevněn centrální tlumič.U KTM dost nešťastně vyčnívá dolů právě ono upevnění centrálu.Je dost na ráně a první šrámy na sebe nenechají dlouho čekat,toto budu brzy řešit.Je tady ale problém se spodním ložiskem,které se v praxi ukázalo jako nejháklivější na prostup bahna a následného zarezavění a vydření jehlového ložiska.Nic není třeba vymýšlet,protože to už dávno vymyšleno bylo na starších motocyklech.Kondici udrží jedině čisto a namazanost všech jehlových ložisk ,které tam jsou a to lze dělat dvěma způsoby.Buď to neustále dokola budete rozebírat až na jehly a pracně čistit,mazat a skládat zpět,nebo tam doděláte maznice a ruční mazací pumpou to pravidelně budete pohodlně krmit čerstvou čistou vazelínou.Samozřejmě ta druhá volba fungovala již za dob našich dědečků,kdy tam byly jen bronzová kluzná ložiska a že vydržela let!
Pro nás to znamená demontovat přepáčko a vylisovat vše co je uvnitř na elementu kivné vidlice a na druhém z rámu stačí jen vytáhnout upevňovací pevnostní šroub a vytáhnout na pracovní stůl.Maznice je potřeba dopředu označit před demontáží přepáčka ,ať se vyhnete kolizi po našroubování a vlezete se tam s pumpou.Použil jsem násuvné maznice se závitem 6x1mm.Navrtání jsem prováděl do středů a pak bylo nutné v tělech jehlových ložisk vybrousit drážky pro přísun čerstvé vazelíny podle děr.Vše zpět po ojehlení otvorů a vyčištění a teď stačí jen pár stlačení a prošlé nečistoty vytlačí nová vazelína ven.Vše se řádně namaže a jak se říká : "Kdo maže ,ten jede :-)".Je to práce na dvě/tři hodinky,ale s přepáčkem bude dlouho klid.Tak mnoho zdaru.
IMG_20140407_164955.jpg
IMG_20140407_165014.jpg
IMG_20140407_164946.jpg
IMG_20140407_230646.jpg
IMG_20140407_230533.jpg
IMG_20140407_230635.jpg
IMG_20140407_230713.jpg
Tak po 60mth opravdu doporučuji tuhle úpravu udělat,přepáčko je OK bez vůlí!!! Ještě jsem přidal tenké gufera(ze sady pro PDS kloubek na starý typ,dávají tam dvoje),které přesně vejdou před stávající a zabraňují vytlačení standartních gufer ,když tlačím maznicí novou vazelínu.Bez toho sem tam origo gufero bylo vytlačeno a muselo se dávat zpět.
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one