Tak éra 2-T na nějakou dobu skončila a přikoupila se nová 250 4-T.Oproti modelu 2014 byl modifikovaný dekompresor,který ulehčil kopání,bajonetové zavírání airboxu,modifikované nastavení planžet ve vidlích a centrálu(na CC a enduro nepoužitelné) a vylepšená mapa ve středních otáčkách,nová pružina vracení na klapce plynu(jde lehčejc) a trochu grafika,modifikovaný nový píst(údajně starý papal olej,což nepozorujem).Vše ostatní se povedlo v roce 2014.Hned ze startu je potřeba upravit podvozek,protože to je opravdu udělané pro letce na MX (pružiny+planžety)a nahráta již odzkoušená mapa,co používáme na čtrnáctce.Ještě sundat bandáž trubky v koncovce a udělat tuning trychtýř proti hluku a výnosu vaty z ní ven,což se osvědčilo.Udělat AL kryt pod motor,stojánek a nahodit bástry a ventilátor,tublissy.
Dám sem pár fotek jak vypadá Mid Valve ve vidlích 2015,ty stejné řady jsou stejné průměry.
IMG_20150411_142811.jpg
IMG_20150411_142827.jpg
4mth.Pružiny vidlí dány 4.5N/mm,ale je to ještě tvrdé,menší jsou jen 4.2N/mm co má i kluk a budu muset i já.V písku je to měkké,ale zkusím nechat COM na pístku s mou váhou to půjde,a na písek se přehodí pružiny..Každopádně změna na podvozku skutečně je u centrálu v planžetách jak počtem tak stylem seskládání viz obrázky 2014/2015 pořadí je začátek u pístu z prava do leva a z leva do prava konec.Na 15 je o jednu více a je jiné pořadí.Rychlý COM je identický a REB jsem neřešil vyhovuje.
centrál COM serie.jpg
centrál Com serie.jpg
Tak v koncovce EU 2015 je vložen těsně před koncem vyůstění malý trychtýř proti hluku,je ze stejného perforovaného plechu jako vnitřní trubka a na trubce uvnitř je jen kovová vata bez omotávky v síťovině.Oproti US verzi 2014 tedy malinko tichší a méně agresivní v nárůstu za plynem.Sundal jsem tentokrát jen tu kovovou vatu a doplnil normální 4-T vatou zbylý prostor kolem průchozí trubky,na ní jsem dal zpět to origo osíťování.V pátek se uvidí kolik naměřím na přejímce.
Dodělán velký kryt AL pod motor,centrál překopán tak ještě zítra pružiny do vidlí a poslední co chybí je bočák s polepy.
IMG_20150414_184357.jpg
IMG_20150414_184419.jpg
Tak majitelé nových yamah pozor na bajonetové zapínání airboxu!Šikmoočka daly malý průměr zajišťovací podložky na samotný bajonet a tak se jednoduše z motorky vypaří,aniž by to jezdec postřeh.Už je zarážející to ,že se samy jízdou odepnou! Během tří jízd mám obě boční už pryč,tak jsem to zaměnil za klasické šrouby a je pokoj jako na čtrnáctce.Jinak jsem jel první víkendový závod ve Skýcově za velkého prachu a i tak filtr vypadá po dvou dnech skvěle,ani po prvním dnu nebyl výrazně zaprášený ,jak jsem jej chtěl měnit.Koncovku tentokrát neměřili ,tak nevím kolik DB bude.Další díl je klasické enduro v Lišově tak uvidím.Spotřeba krásná a průběh motoru taky,jen ty přední pružiny ještě nedorazyly :-( .
10mth.Výměna oleje+filtr Motul 300V,výměna gumového vymezení na šroubech řidítek s brýlema.Ty gumové vložky po každém položení motorky na řidítko pohnou s usazením řidítek a to velmi výrazně a nejde to bez nářadí vyrovnat zpět.Nastává procedura povolit hlavní šrouby ze spod a pak ještě řidítkové,samozřejmě ochrana dolů.Vyrábí se tkzv.Rubber Killer vložky z duralu,které se dají místo těch gum,je to na spoustu značek a dělá to např. Zeta,sada 400Kč.Samozřejmě to znamerná ,že při větším nárazu půjdou vidle do vrtule,ale to by šly i s gumovýma vložkama,jen tohle už je na trati rychleji opravitelné a ten kdo utahuje šrouby vidlí na předepsaný moment je v klidu.Důležité je,že ty mikropoložení motorky už nehnou s řidítky,jako to bylo v gumách.Odfuk z hlavy motoru jsem přesunul do airboxu,protože se mě tam dole moc nelíbil,při wapkování se musel zadělávat a pak fóbie při zašlápnutí v bažině,kdy se pootočí motor malinko zpět.Jde krásně omotat kolem klapky a jednotky do rohu airboxu,kde na něj nasadím punčošku a přidělám ke šroubu filtru. Kónusový antihluk jsem z trubky dal pryč,moc to nebránilo hluku a udělal kompletní vložku z perforovaného plechu do kónusu po celé délce koncovky,nová vata doplněná a hluk je pryč.
rubber killer.jpg
IMG_20150503_180122.jpg
IMG_20150503_180140.jpg
IMG_20150503_180148.jpg
15mth.Dodělán nerez stojánek.Vodítko řetězu není moc pevně přivařeno ke kivce a snadno se odlomí ve svaru,je to i na čtrnáctce,mají ve fabrice nastavený svářecí automat s velkým propalem,který tělo vodítka pomalu odpaří a zůstane moc tenká vrstva,nutné přetigování.Je celé dost poddimenzované,holt MX.Stále mě nikdo nebyl schopen dodat pružiny a tak čekám na jedny z Anglie z K-Techu,jinak předělání planžet na centrálu je skvělé,ve vidlích teprve uvidím,kluk už s měkýma pružinama povídal ,že na písek to chodilo moc.
IMG_20150503_180156.jpg
IMG_20150503_180204.jpg
25mth.Výměna řetězové sady za odolnější a změna rozety na 49 zubů.Původní sada měla celkem natahovací řetěz .Stále čekám na pružiny,to je jak noční můra ti dodavatelé.
27mth.Sláva došly pružiny,obchodníci v tom mají řádný hokej se změnou vidlí od 2014 na YZF 250/450.Vedou je pod starýma vidlama,které jsou ale kratší!!!Nové mají limitní délku 492-497mm.První svezení vypadá dobře,jen je to třeba otestovat v nějakém ostrém nasazení.Dal jsem 4.2N/mm od K-Techu.Malinko budu upravovat mapu a to ve spodních otáčkách,menší otevření škrtící klapky,sem tam se to zašlápne po ubrání plynu ve vracečce,nebo popotáhnutí do kopce.Na 2015 EU je ta mapa opravdu jiná oproti 2014US verzi.
Jinak origo oleje v centrálu a vidlích lijte dost brzy ven,v centrálu pěnil po otevření z klidového stavu už po pár mth.
30mth. Olej+filtr,pružiny jsou perfektní ač mám 85kg tak ty 4.2Nmm jsou pro CC a enduro to pravé ořechové.Vyzkoušeno na chemičce v ostrém závodě ,kde bylo bláto,vyhlazeno,haldovina, skoky ,gumy klády prostě vše, včetně rozbité tratě po předešlých dvou startech.
40mth.Olej+filtr.Takže po gumových dyštancích řidítek je nutno vyměnit ještě vodítko řetězu na zadní rozetě.Díky tomu že je z hliníku a uvnitř má jen výměnnou vložku z plastu dojde často v drážkách k vyhnutí těla a vydření té vložky až na hliník.Pak po narovnání vznikne velký otvor a řetěz už není veden a spadne.Řešení je často měnit vložku(380Kč) a rovnat tělo,nebo nahrážka celého vodítka,kterou dělají dvě firmy Acerbis(1200Kč plast) a Gytr(2500Kč odolný plast).Čtvrtá možnost je výměna za starší typ 01-06 yz/yzf/wr(550Kč gumo plast) které má jen přední dva šrouby na úchyt a musí se ještě upravit.
IMG_20150630_143809.jpg
IMG_20150630_144154.jpg
IMG_20150630_144135.jpg
46mth.Centrál repas,výměna spodního ložiska centrálu,promazání zbytku přepáčka.Všude byla vazelína krom spodního ložiska.Acerbis vodítko zatím drží i po jízdě v drážkách.
50mth.Olej,řetěz DID gold nic moc teda po 25mth. se už válečky malinko hýbou,ale hlavně se natahuje a tím ničí rozetu a sekundár,koupil jsem znovu EK s x-ringem,který drží pořádně za jakýchkoli podmínek.Ten DID jel jen v suchu a po každé jízdě nutné napínání,hned pude pryč s končící rozetou.
52mth.Repas vidle,nová řetězová sada EK x-ring520+13/49 železné převody.Zkrácený řetěz na 112 článků(114standart) díky menší rozetě 49z. to jde,ale kolo je úplně nadoraz v nové sadě a tím má motorka mnohem kratší rozvor,uvidíme jak se bude projevovat,hlavně v přímém směru.V zatáčkách by měla líp točit.Acerbis vodítko stále drží-hehe.
60mth.Olej+filtr,EK řetěz drží bez natahování a kratší rozvor bez problémů v rychlé přímé palbě.Ověřeno tento víkend na MMSR v Žaškově.
71mth.Olej+filtr,spodní ložisko centrálu překopáno na bronz na obou motorkách,okamžitě bez vůle a uvidíme jak to vydrží,protože maznice tam nejde dát.
ložisko1.jpg
ložisko2.jpg
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one